Onze vereniging draait dankzij vrijwilligers

Daarom zetten we op deze pagina af en toe een vrijwilliger in 't zonnetje

2016 Toon van Bladel, bezorgt de ONS en werft nieuwe leden

2017 Ton Castelijns, de motor achter de Wandelgroep

2018 Annie Kuijs,  een bijzondere vrijwilligster die verschillende taken uitvoert.

2019 En het verhaal van Wim Hoogendijk die de bingo-club runt, samen met Dinie Vaupell.

2016 Toon van Bladel

Toen Willem Fontein stopte als bestuurslid ledenadministratie zorgde hij zelf voor de opvolging in de persoon van Annemarie van Bladel. Binnen de korste keren had Annemarie de administratie onder de knie. Toen er een bezorgroute vrij kwam voor het rondbrengen van de ONS vroeg Annemarie haar man Toon van Bladel of hij dat voortaan wilde doen. En dat doet hij nog steeds met veel plezier. Toen hij een stapel flyers zag liggen om leden te werven vroeg hij of het goed was dat hij die ook uit ging delen. Deze actie leverde onze vereniging 27 nieuwe leden op. En na de Kerstdagen doet hij nog een ander gedeelte van Vlijmen. Van dit soort vrijwilligers moet onze vereniging het hebben. We hebben er gelukkig ruim 35 en ze zijn allemaal even belangrijk. Maar vandaag zetten we Toon van Bladel in 't Zonnetje.

2017 Ton Castelijns, de grote motor achter de wandelgroepen

De grote motor achter de wandelgroepen is Ton Castelijns. Al weer vijf jaar organiseert hij de wandeltochten, weet steeds nieuwe bestemmingen te vinden langs de mooiste paden. Meestal door de natuur. Ook regelt hij op het punt van aankomst, of na afloop tijd voor een drankje voor de deelnemers, die daar overigens zelf voor betalen. Dankzij vrijwilligers als Ton bestaat onze vereniging. En hij doet het goed, want de groepen worden steeds groter. Afgelopen vrijdag hadden we de hoogste opkomst sinds het bestaan van de wandelgroepen. Of lag dat aan het gegeven dat het bestuur trakteerde op taart vanwege het vijfjarig jubileum en het in 't zonnetje zetten van de heer Castelijns.

Ton, hartelijk dank voor je enorme inzet.

Ook u kunt mee met de wandelgroepen. Er zijn korte tochten en iets langere. Vertrek altijd vanaf buurthuis De Korf op vrijdagochtenden in de even weken om 09.15 uur. Kijk op deze website bij ACTIVITEITENKALENDER voor de juiste datums.

2018 Annie Kuijs, een bijzondere vrijwilligster

Je bent iemand die zich nog veel te jong voelt om achter de geraniums te gaan zitten.
Je bent iemand die liever niet op de voorgrond treedt en liefst stil en rustig je werk doet.
Je hebt lang de Ons bezorgd. En als een van je hobby’s ga je graag een eind fietsen.
Dit zijn de vrijwilligers die onze vereniging hart nodig heeft.
Het doet er niet toe wat je doet, het doet er ook niet toe hoe lang je iets doet.
Maar al heel veel jaren kunnen wij op je rekenen.

2019 Wim Hoogendijk

Wim Hoogendijk is geboren op 10-05-1930 en is eerder wat teruggetrokken dan dat hij opvalt. Zijn vrouw woont, door lichte dementie, in de St Janshof. Hij bezoekt haar dagelijks en besteedt daar veel tijd aan. Ook kookt hij daar regelmatig voor een deel van de afdeling.
Voor zijn pensioen heeft Wim als instrumentmaker bij de toen nog PTT later KPN gewerkt.
Hij heeft al jaren voor onze vereniging en KBO Brabant de ONS rondgebracht en haalde voor Modus het intussen stopgezette boekje bij de drukker op, eerst als distributeur en later als bezorger.
Nu helpt Wim bij de kienmiddagen Dinie Vaupell die regelmatig in De Korf worden georganiseerd en goed door onze leden worden bezocht.
Wim, je verdient het om een keer in het zonnetje gezet te worden. Zonder deze stille vrijwilligers kan een vereniging niet bestaan.