Seniorenvereniging Vlijmen is aangesloten bij KBO-Brabant.

Als u zich inschrijft als lid van onze vereniging wordt u automatisch lid van KBO-Brabant

Via onderstaande link komt u op de website van KBO-Brabant op de pagina waar ONS magazine staat. Als je op de afbeelding klikt opent het document.

Als u naar beneden scrolt kunt u ook nog eerder verschenen nummers inzien.
De link:   https://www.kbo-brabant.nl/ons-magazine

Eenzaamheid

Een van de oorzaken van toename van eenzaamheid onder senioren is armoede. In een middelgrote gemeente in Brabant moet 27% van de ouderen rondkomen van alleen maar AOW. Dat is beslist geen vetpot. Wij zijn bij uitstek een vereniging die niet alleen vitale senioren bindt, maar ook dicht bij de kwetsbaren staat.

Leo Bisschops, zoorzitter KBO-Brabant.

4 Redenen om nu lid te worden:

• Belangenbehartiging
  • Heel veel activiteiten
  • Vrijwilligerswerk
  • Collectiviteitskorting & voordeel

Ontmoet u graag andere mensen? Bent u op zoek naar leerzame, sportieve, culturele of ontspannende activiteiten bij u in de buurt? Zet u uw talenten graag in voor de belangenbehartiging van ouderen? Zoekt u iemand om mee te reizen of om een serieuze relatie mee aan te gaan? Dan bent u bij seniorenvereniging KBO-Brabant aan het juiste adres.

De lokale afdelingen maken zich sterk voor uw belangen richting gemeenten en gemeentelijke instanties. Daarnaast kunt u gebruikmaken van de dienstverlening van onze vrijwillige ouderenadviseurs, belasting invulhulpen en thuisadministrateurs. Of misschien heeft u wel interesse om zelf toe te treden tot ons enthousiaste team van vrijwilligers?

Serieuze gesprekspartner

Met 132.000 leden is KBO-Brabant de grootste vereniging in Noord-Brabant en een van de drie grootste seniorenverenigingen in Nederland. Door ons grote ledenaantal zijn we een serieuze gesprekspartner voor overheden en andere instanties en waar mogelijk werken we samen met andere ouderenorganisaties. We zijn ook een interessante doelgroep voor aanbieders van diensten en producten, waardoor we onze leden aantrekkelijke kortingen kunnen bieden.

Eigen blad

Bovendien ontvangt u 11 keer per jaar ONS, ons eigen ledenmagazine dat u op de hoogte houdt van ontwikkelingen die voor senioren van belang zijn.

Wat hoort bij uw lidmaatschap?

• U kunt deelnemen aan activiteiten op het gebied van ontspanning, sport, cultuur, zingeving en educatie.
  • U krijgt toegang tot onze datingsite Groet & Ontmoet, voor het vinden van een levens-, stap-, reis- of klusmaatje.
  • U krijgt uitdagende en inspirerende mogelijkheden om vrijwilligerswerk te verrichten.
  • U ontvangt de Ledenpas, waarmee u korting krijgt bij lokale bedrijven.
  • U krijgt korting op uw medische keuring voor het rijbewijs.
  • U krijgt collectiviteitskorting, bijvoorbeeld op zorgverzekeringen en energie.
  • U ontvangt elf keer per jaar het ledenmagazine Ons.
  • U wordt op de hoogte gehouden van actuele ontwikkelingen.
  • U heeft toegang tot relevante informatie via de (besloten) website van KBO-Brabant: www.kbo-brabant.nl.
  • U kunt deelnemen aan ons tablet-project, een gebruikerscursus volgen en toegang krijgen tot Ons platform.
  • Uw seniorenbelangen worden behartigd op landelijk, provinciaal en lokaal niveau, in het bijzonder op het gebied van inkomen, mobiliteit, welzijn, wonen en zorg.